Okupljanje grupe i ranojutarnji transfer do aerodroma u Budimpešti. Let iz Budimpešte za Aman u 15.10h. Dolazak u Aman u 19.30h.Transfer do hotela.
Ovde ćete naći korisne informacije o destinaciji, kao i neke savete za ovo putovanje.
Jordan
OPŠTE INFORMACIJE
Jordan je zemlja neverovatne i burne istorije i potpuno otvorenih i prijatnih ljudi.Nalazi se u Aziji, na Bliskom Istoku i graniči sa Sirijom, Irakom, Saudijskom Arabijom i Izraelom. Pustinje, reke, planine pružaju se duž čitave zemlje, a u samom središtu nalazi se i gradu u kamenu – Petra, lokalitet zaštićen od strane UNESCO-a. Na teritoriji ove zemlje nalazi se i najslanije jezero na svetu – Mrtvo more. Turizam je jedan od najvažnijih sektora u ekonomiji ove zemlje gde možete videti neke od najinteresantnijih turističkih atrakcija na svetu, a Jordan nudi i medicinski i obrazovni turizam, ronjenje u Akapskom zalivu, planinranje, turizam zasnovan na popularnoj kulturi lokalnih nomada, obilaske pustinje Wadi Rum pod zaštitom UNESCO-a i spavanje pod zvezdama.
Površina: 89.342km²
Broj stanovnika: 9,5 miliona stanovnika
Glavni grad: Aman, 4 miliona stanovnika
Zvanični jezik: arapski
Državno uređenje: Hašemitska Kraljevina Jordan, nezavisnot od od Društva Naroda stekla 1946. godina
Vremenska zona: UTC +2, UTC +3
USLOVI ULASKA U JORDAN
Državljani Republike Srbije mogu da putuju u Jordan bez vakcinacije i PCR testa. Potrebno je samo popuniti Health deklaraciju.
VIZE
Viza za državljane Republike Srbije za ulazak u Jordan pribavlja se prilikom sletanja na aerodrom u Amanu i besplatna je. Ponesite obavezno i dve fotografije, ne starije od 6 meseci, na beloj pozadini, dimenzija 3.5 x 4.5 cm.
VAKCINACIJA
Za ulazak na teritoriju Jordana, zakonski nije potrebno da primate vakcine, ali se svakako konsultujte sa svojim lekarom.
KLIMA
Klima u Jordanu je tipična pustinjska, u većem delu zemlje, sa visokim dnevnim temperaturama i niskim noćnim. Temperature u toku dana se kreću između 20 i 32˚C, dok noću mogu da padnu na 10-ak stepeni, tako da imajte to u vidu prilikom pakovanja i obavezno ponesite duks i duže nogavice za veče. Tokom leta dnevne temperature rastu i do 38°C. Klima u Jordanu je suva i vruća, jer je zemlja uglavnom pustinjska. Međutim, zapadni deo zemlje prima veće količine padavina tokom kišne sezone od novembra do aprila gde je zastupljena suptropska mediteranska klima koja se odlikuje toplim i vrelim letima i blagim i hladnim zimama. Prosečna tempertura u Amanu je 7,2°C u januaru i 25,4°C u julu. Padavine su retke i uglavno se javljaju na severu zemlje, a prosečna godišnja količina padavina je 465 mm. Na jugu leti nema kiše, dok se zimi može javiti na kratko u vidu pljuska. Temperature vode u Mrtvom moru leti dostižu do 28°C i nikada se ne spuštaju ispod 20°C. Na severu zemlje prosečne temperature leti su 34°C, u centralnim delovima zemlje 36°C, a kako se krećete ka Crvenom moru i regiji Akaba one rastu i do 40°C. U pustinji Wadi Rum dnevne temperature rastu do 45°C, dok noću mogu pasti na čak 5°C.
NAJBOLJE VREME ZA POSETU JORDANU
Visoka sezona( proleće i jesen) : 1)mart-maj i 2) septembar-oktobar
Ovaj period je najbolji za posetu Jordanu jer je povoljan za obilaske plaža,ali i za izlete jer nije mnogo vruće kao leti. Prosečne temperature vazduha su oko 24° C, vode 22 ° C. Možete biti celi dan na plaži bez straha da ćete izgoreti, ali opet savetujemo nošenje kreme za sunčanje sa visokom UV faktorom. Tokom proleća i jeseni karakteristična je nagla promena temperature tokom dana i noći, dakle, ukupno za sat vremena temperatura vazduha može pasti za 10 stepeni. Vreme je idealno za duge izlete i obilaske Petre, Wadi Ruma i Mrtvog mora, a takođe je pogodno za vodene sportove,kupanje na plažama jer nema gužve kao i posećivanje noćnih klubova u Amanu i Akabi. Cene hotela su najviše u ovom periodu, dok u drugim delovima godine gosti mogu da pregovaraju oko popusta na cenu smeštaja.
Niska sezona (zima i leto) : 1.decembar-mart i 2.jun-avgust
U ovom periodu turisti dolaze na lečenje u Mrtvo more ili u banje na obali Crvenog mora gde se možete kupati, pa čak i sunčati u ovom period.
Prosečna dnevna temperatura vazduha tokom dana zimi je 13 ° C na severu, 18 ° C na jugu, dok se noću spušta do 6 ° C. U pustinji, temperature noću mogu pasti i do -17 ° C. U tom periodu klima ima dosta hladnih i oblačnih dana, kiše, pa čak i snega, susnežice i grada. Ukoliko putujete od oktobra do marta, obavezno pripremite vodootpornu jaknu i višeslojnu odeću i pratite vremenske prilike neposredno pre puta i tokom boravka u Jordanu. Poplave su izuzetno opasne, pa je poznato da se biser turističke ponude Petra zatvara tokom vremenskih nepogoda.
Leti, na temperaturi od +35 C, Evropljanima je posebno teško. U pustinji termometar pokazuje + 50 ° C tokom dana i oko 7 °C noću, tako da ovo nije baš povoljan period godine za obilazak Jordana jer su velike vrućine i gotovo je nepodnošljivo biti ceo dan u obilascima na pustinjskom suncu.
Ronilačka sezona
MAJ-OKTOBAR
Ronjenje je moguće samo u Crvenom moru, bogatom koraljnih grebena, živahna fauna i flora. Mrtvo more potpuno je lišeno vegetacije i stanovnika, nemoguće je roniti i plivati u njemu jer sadrži veliku količinu soli, koja gura osobu na površinu. U Akabi se nalaze najbolja ronilačka mesta u zemlji, koja organizuju obuku i dovode ih na mesta gde se mogu videti i stari potopljeni brodovi. Ronjenje je moguće u bilo koje doba godine, ali maksimalna vidljivost pod vodom do 40 m javlja se samo u sezoni koja traja od maja do oktobra.
NOVAC
Zvanična valuta je jordanski dinar (JOD). Odnos je za 1€ =0.88 JOD; 1$= 0.71 JOD. Za potrošnju u Jordanu morate uvek sa sobom imati lokalnu valutu. Bankomati postoje, ali se ne može osloniti na njih. Kartice ne možete koristiti uvek i preporučuje se gotovinsko plaćanje. O pojedinostima posavetujte se sa Vašom bankom i obavezno prijavite odlazak u inostranstvo, kako Vam kartice ne bi bile blokirane.
HRANA I PIĆE
Tradicionalna ishrana obuhvata piletinu, jagnjetinu na više načina, hleb, salate, i jela koja su karakteriistična za Bliski Istok, primera radi jela slična falafelu, humusu. Tu su i slatkiši sa slatkim sirom, baklave... Obavezno probajte čaj i kafu. Alkohol je poprilično skup. Takođe u većini restorana gde se hrani muslimansko stanovništvo alkohola obično nema u ponudi. Voće perite flaširanom vodom ili oljuštite. Cene hrane su pristupačne, što nije slučaj sa alkoholnim pićima.
ZDRAVSTVENA SITUACIJA
Zdravstvena zaštita je dobra. Pored državnih bolnica, prisutan je i veliki broj privatnih ordinacija i klinika. Cene zdravstvenih usluga su skuplje nego kod nas, te stoga savetujemo posedovanje međunarodnog zdravstvenog osiguranja. Obavezno je konzumiranje flaširane vode za piće, dok što se hrane tiče nema posebnih ograničenja, sem da je voće i povrće neophodno dobro oprati flaširanom vodom. Od lekova sa sobom poneti lekove za redovnu terapiju ako je imate, probiotik, lekove za snižavanje temperature, protiv bolova, odnosno lekove koje generalno nosite sa sobom na putovanje. Neophodno je da sa sobom ponesete i kremu za sučanje.
OSIGURANJE
U situaciji zbog COVID-19 neophodno je da imate zdravstveno osiguranje. Možete ga uzeti u bilo kojoj osiguravajućoj kući ili kod nas u agenciji do 5 dana pred put - UNIQA osiguranje, za cenu/osiguranu sumu/broj dana, pozovite agenciju.
BEZBEDNOST
Gradovi i mesta koja obilazimo na turi su relativno bezbedna, ali svakako savetujemo da budete oprezni i pažljivi kada su u pitanju vaše lične stvari (kao i u bilo kom evropskom ili nekom drugom gradu). Nemojte ići sami da šetate i istražujete, a u večernjim i noćnim satima savetujemo da se ne odvajate od grupe. Nemojte ići u severne delove Jordana, pogranične delove prema Siriji i Izraelu. U svakom slučaju izbegavajte teme vezane za političku situaciju na pomenutom regionu, posebno razgovore o Izraelu.Vodite računa kad fotografišete, jer ukoliko želite da ulikate nekoga, morate obavezno pitati. Bakšiš i cenkanje deo su tradicije i lokalci se mogu uvrediti ukoliko to ne praktikujete.
RELIGIJA
Zvanična religija je islam, odnosno sunitski islam, koji ispoveda oko 95% stanovništva, i koegzistira sa autohtonom hrišćanskom manjinom.
ODEĆA
Molimo Vas da obratite pažnju na način odevanja. Šorcevi i suknje iznad kolena, kao i gola ramena i topovi sa dubokim dekolteom su zabranjeni prilikom posete verskih objekata. Svedenije oblačenje koje važi za verske objekte važi i za svakodnevne šetnje. Dakle, birajte svedeniju garderobu, ali sa obzirom na to da se očekuju temperature između 20 i 30 stepeni, gde je subjektivni osećaj znatno veći gledajte da garderoba bude od laganijeg materijala. Obavezno ponesite i nešto dužih rukava i nogavica kada noću zahladni ali i za letove. Ponesite i udobniju obuću za istraživenje Petre kao i maramu (za pripadnice ženskog pola) koja će Vam biti od koristi prilikom šetanja po suncu ili prilikom posete verskih objekata. Muškarci se ne mogu kretati bez majice. Takodje ponesite naočare za sunce, šešire, kao i kreme sa zaštitinim UV faktorom. Neki restorani, posebno u Amanu, čak primenjuju sofisticirani dres-kod kao uslov za svoje goste. Imajte to na umu kada pakujete svoj kofer, ako planirate da provedete neko vreme u glavnom gradu Jordana.
INTERNET, KOMUNIKACIJA I STRUJA
Naše mreže rade na teritoriji Jordana. Skoro svi smeštaji, restorani ili kafići imaju wi-fi. Što se tiče električne energije, napon je isti kao kod nas, i nisu potrebi adapteri za utičnice.
SUVENIRI
Od suvenira preporučujemo tradicionalnu odeću i materijale, nakit, rukotvorine beduina, začine, čajeve, kafu, keramiku, proizvode sa Mrtvog mora, marame... Zabranjeno je iznositi školjke, korale i druge predmete iz prirode.
Važne napomene
Molimo Vas pročitajte pažljivo ove napomene. Smatramo vrlo važnim da naši putnici budu dobro informisani, što omogućuje manje nesporazuma tokom putovanja i ugodnije iskustvo.
NAPOMENE:
Opšte napomene:
- Organizator putovanja je JUNGLE TRAVEL sa licencom OTP 159/2021, kategorija licence A
- Prilikom prijave potrebno je dostaviti kopiju pasoša/podatke pasoša sa kojim će putnik putovati na samo putovanje. Obavezno je da putnik proveri trajanje i ispravnost putnog dokumenta, kao i broj slobodnih stranica potrebnih za putovanje.
- Svi pasoši moraju imati rok važenja minimum 180 dana (6 meseci) od dana povratka u zemlju.
- Organizator putovanja zadržava pravo promena pojedinih sadržaja u programu usled vanrednih okolnosti i stvari koje agencija ne može predvideti, u vreme zaključenja ugovora.
- Organizator putovanja nije ovlašćen i ne ceni valjanost putnih i drugih isprava.
- Za sve informacije date usmenim putem agencija ne snosi odgovornost.
- Potpisnik Ugovora o putovanju ili predstavnik grupe putnika obavezan je da sve putnike upozna sa ugovorenim programom putovanja, uslovima plaćanja i viziranja i OPŠTIM USLOVIMA PUTOVANJA JUNGLE TRAVEL-a.
- Putnici su dužni da dva dana pred put provere tačno vreme i mesto polaska grupe.
- Putnik je dužan da se sam upozna sa pravilima ponašanja zemlje u koju putuje i da poštuje važeće zakonske carinske propise.
- U prevoznim sredstvima je najstrože zabranjeno pušenje, konzumiranje alkohola i opojnih sredstava.
- Putnici su dužni da, u autobusu i drugim prevoznim sredstvima kojima se vrši transfer, ostanu na svojim mestima, i ne smeju ih napuštati na mestima koja nisu predviđena za pauze (granice, ček point stanice, naplatne rampe itd). U slučaju da putnik napusti vozilo bez prethodnog dogovora sa predstavnikom agencije, sam snosi sve eventualne troškove i posledice.
- Putnik koji svojim neadekvatnim ponašanjem uznemirava druge putnike ili ometa vozače i pratioca u poslu, biće odmah isključen sa putovanja i sva odgovornost prelazi na njega bez prava na žalbu i povraćaj novca.
- Putnik je dužan da poštuje satnicu određenu od strane predstavnika agencije na putovanju, u suprotnom predstavnik agencije ima pravo da putnika isključi sa putovanja.
- U turističkim autobusima nije moguća upotreba toaleta; u skladu sa planom i programom puta pauze se prave na 3-4 sata (u zavisnosti od lokacije i opremljenosti benzinske stanice) koje putnici mogu iskoristiti za upotrebu toaleta.
- Agencija određuje raspored sedenja, mesto polaska, mesta za pauzu i dužinu iste; uplatom prevoza, putnik prihvata sve gore navedeno, bez prava na prigovor i žalbu.
- Aranžman je rađen na bazi od minumum 10 putnika za daleka putovanja i 50 putnika za evropska putovanja.
- U slučaju nedovoljnog broja putnika za relizaciju aranžmana ili drugih objektivnih okolnosti, organizator putovanja obaveštava putnike o otkazu aranžmana najkasnije 10 dana pre datuma polaska za daleka putovanja i 5 dana pre datuma polaska za evropska putovanja.
- Kod aranžmana koji uključuju prevoz avionom, nakon kupovine avio karata nemoguće je refundiranje istih i u tom slučaju važe uslovi avio kompanija.
- Kod aranžmana koji uključuju prevoz low cost avio kompanija, u slučaju odlaganja leta, otkaza ili gubitka konekcije putnici su dužni da sami plate novonastale troškove i agencija ne može da utiče na okolnosti koje su van njenog dometa.
- Cene low cost aranžmana podložne su promenama i po uplati avansa se proveravaju tarife i putniku se potvrđuje cena aranžmana.
- Agencija ne snosi odgovornost usled promena avio konekcija od strane avio kompanije.
- Satnice letova navedene u planu i programu ili dobijene od strane agencije podložne su promeni i isključivo zavise od avio kompanije.
- Agencija zadržava pravo odabira prevoznog sredstva za transfere i vrši ih do smeštaja ukoliko je to fizički moguće.
- Za sve ponuđene ili dostupne opcione doplate u vezi sa planom i programom puta ili smeštajem, potrebno je izjasniti se prilikom prijave za putovanje.
- Ukoliko neki putnik sam odluči da promeni deo plana i programa puta, agencija nema odgovornost da tom putniku obezbedi transfer/raniji ili kasniji check in ili check out u smeštaj/drugačija noćenja u smeštajima, od onoga što je predviđeno planom i programom puta.
- Maloletni putnici prilikom putovanja moraju imati overenu saglasnost roditelja.
- Zbog poštovanja satnica predviđenih programom putovanja, kao i poštovanja vremena ostalih putnika iz grupe, ne postoji mogućnost zadržavanja na granici koja predstavlja izlazak iz Evropske Unije, radi overe računa i povraćaja poreza iz Evropske Unije (TAX FREE)
- Naša preporuka je da povedete računa na Vašem putovanju o ličnim dokumentima i novcu.
- Putnici koji ne izmire dugovanja i ne uplate putovanje do krajnjeg roka naznacenog u planu i programu i koji ne obaveste agenciju na bilo koji pismeni nacin u roku od 24 sata od datuma isteka roka placanja, bice tretirani kao da su odustali od putovanja.
- Putnicima se preporucuje da uplate osiguranje od otkaza aranzmana.
- U okviru razgledanja gradova navedenih u programu putovanja, nisu predviđene posete ni obilasci enterijera javnih građevina, institucija i spomenika kulture, osim kada je to predviđeno i istaknuto programom putovanja.
- Obilazak gradova u okviru programa putovanja je moguće realizovati pešaka, privatnim prevozom, gradskim prevozom ili bilo kojim drugim sredstvom.
- Putnicima kojima imaju za cilj posete muzejima i galerijama, preporučuje se da unapred provere radno vreme istih i da željene posete usklade sa slobodnim vremenom
- Putnici su duzni da vode računa o svojim putnim ispravama, novcu i stvarima u toku trajanja aranžmana. Ostavljanje vrednih stvari u prevoznim sredstvima i u hotelskim sobama nije preporučljivo, jer ni organizator putovanja, niti prevoznik, niti hotel ne odgovara za iste! U slučaju kradje (gubitka ličnih stvari), putnik može zatražiti nadoknadu štete samo za svoje osigurane stvari kod ovlašćenih osiguravajućih kuća. Organizator putovanja ne može odgovarati, niti se organizatoru putovanja pišu prigovori i zalbe vezani za kradje i nepredvidjene okolnosti.
- Maloletnoj deci koja putuju bez jednog roditelja potrebna je saglasnost drugog roditelja za prelazak granice ili ukoliko putuju bez pratnje roditelja moraju imati punoletnog pratioca i overenu saglasnost oba roditelja pri prelasku granice. Izjava saglasnosti roditelja mora biti overena kod notara.
- Bezbednost lica i putnika, kao i zdravstveno stanje u kom se putnik nalazi je potpuno licna i stvar je licne odgovornosti. Svi putnici moraju biti svesni zdravstvene i bezbednosne situacije zemalja u koje putuju.
- Za ovaj aranžman primenjuju se OPŠTI USLOVI PUTOVANJA uskladjeni sa YUTA standardom.
- Za ovo putovanje postoji poseban uslov putovanja,gde svi putnici svojom uplatom aranzmana potvrdjuju da su saglasni sa istim. Avio karte se obicno kupuju nekoliko meseci unapred i ukoliko putnik nakon prijave i uplate otkaze putovanje, duzan je da plati troskove avio karte u skladu sa uslovima avio kompanije. Gore pomenuta obaveza je istaknuta u zakonu kod člana 71. ako lice kome je poverena usluga prevoza zahteva naknadu za promenu imena putnika ili poništavanje karte i izdavanje nove, organizator putovanja ima pravo i na naknadu tih troškova (ova napomena važi samo za avio-aranžmane)
Napomene u vezi sa smeštajem:
- Organizator putovanja, JUNGLE TRAVEL, zadržava pravo rasporeda po sobama, u skladu sa strukturom soba smeštajnog objekta; ukoliko postoji mogućnost, agencija se trudi da izađe u susret željama putnika (molimo Vas za razumevanje, budući da je ovo putovanje zamišljeno kao dobra zabava i avantura).
- U smeštajne objekte se ulazi prvog dana boravka u skladu sa pravilima tog smeštajnog objekta. Najčešće je check-in u popodnevnim časovima (14h ili 15h), a check-out je poslednjeg dana boravka najčešće do 10h ili 11h.
- Opisi smeštajnih objekata su informativnog karaktera.
- Neki od dopunskih sadržaja smeštajnih objekta su dostupni uz doplatu. Postoji mogućnost odstupanja i promena oko dostupnosti nekih sadržaja, jer isključivo zavise od smeštajnih objekata (npr. sef, parking, mini-bar, TV, klima uređaj...)
- Putnik je dužan da poštuje pravila smeštajnog objekta i sam snosi odgovornost usled sankcionisanja od strane osoblja smeštajnog objekta.
- U nekim smeštajima Azije, Afrike i Latinske Amerike nema vruće vode.
- Smeštajni kapaciteti vrše smeštaj putnika i određuju raspored i tip soba prema svojoj raspoloživosti u datom trenutku. Agencija nije u mogućnosti da klijentima potvrdi da li će kreveti biti twin (razdvojeni) ili double (veliki francuski ležaj), kao ni spratnost u samom smeštaju, osim ukoliko to nije posebno naznačeno Ugovorom. Klijent je uplatom aranžmana saglasan sa tom činjenicom i uslovima smeštaja bez prava na žalbu.
- Putnici koji putuju sami u nekim programima imaju mogućnost da uz doplatu budu sami u jednokrevetnoj sobi. Ukoliko putnik želi da se spoji sa nekim drugim putnikom iz grupe i ne želi da plaća doplatu, prihvata da se spoji sa bilo kojom osobom iz grupe, bez obzira na godine i pol saputnika. U tim situacijama, agencija apsolutno ne odgovara za bilo kakve eventualne neprijatnosti ili neslaganja koje putnici mogu da imaju na putu.
Napomene u vezi sa fakultativnim izletima:
- Fakultativni izleti nisu obavezni deo putovanja.
- Termini i cene fakultativnih izleta su promenljivi i zavise od slobodnih termina po lokalitetima, broja prijavljenih putnika i objektivnih okolnosti.
- Fakultativni izleti se realizuju od strane lokalnih agencija i Jungle Travel nije u mogućnosti da utiče na stvari Van dometa agencije vezane za samu realizaciju izleta.
- Fakultativne izlete vode lokalni vodiči na samim lokalitetima na engleskom jeziku. Uplatom izleta putnik prihvata sve uslove lokalne agencije bez prava na žalbu.
- Agencija ne može uticati na dužinu trajanja putovanja do lokaliteta, vremena polaska, povratka ili obilazaka kao ni stručnost lokalnih vodiča.
- Prilikom uplate fakultativnog izleta, putnik prihvata uslove lokalne agencije, organizatora fakultativnog izleta, i dužan je da o uslovima obavesti saputnike za koje uplaćuje izlet. Bilo kakve naknadne izmene, promene i odustajanja od izleta nakon uplate, nisu moguća, niti je moguće u bilo kojim okolnostima refundirati uplaćeni novac.
- Molimo sve putnike da se pre uplate fakultativnog izleta upoznaju sa predviđenim itinerarom i uslovima fakultativnog izleta.
- Za fakultativne izlete nije obezbeđena zaštita u pogledu garancija putovanja.
Napomene u vezi sa vizama:
- Putnici su u obavezi da se upoznaju sa viznim režimom države u koju putuju.
- Pojedine ambasade zahtevaju lično prisustvo putnika prilikom viziranja i putnici su dužni da pravila ambasade ispoštuju.
- Putnici su dužni da dokumenta za viziranje dostave najkasnije mesec dana pre putovanja, a ukoliko ih ne dostave u navedenom roku, dužni su da sami obezbede vize za putovanje.
- Putnici koji ne poseduju nove biometrijske pasoše Republike Srbije dužni su da se sami upoznaju sa viznim režimom države u koju putuju i da sami obezbede vize za putovanje.
- Agencija ne garantuje dobijanje vize i nije ovlašćena da utvrđuje validnost dokumenata.
- U slučaju nedobijanja vize agencija ne snosi odgovornost.
U cenu putovanja nije uključeno putno osiguranje. Organizator savetuje zaključenje osiguranja koje nije zakonom obavezno i to osiguranje putne odgovornosti, osiguranje od otkaza putovanja, zdravstveno osiguranje i osiguranje protiv nezgoda. Ukoliko Organizator i Posrednik nude putna osiguranja, radi se samo o posredovanju. Ugovor o osiguranju se zaključuje samo između Putnika i osiguravajuće kompanije kome se eventualni zahtevi direktno upućuju. Treba da pročitate uslove osiguranja i obaveze iz ugovora o osiguranju. Premije osiguranja nisu sastavni deo cene putovanja i dospevaju odmah pri zaključivanju ugovora o osiguranju. Potpisivanjem Ugovora, Putnik potvrđuje da je informisan i upućen na obezbeđenje, paketa putnog osiguranja. Paket putnog osiguranja ne pokriva obavezno zdravstveno osiguranje, te se Putniku preporučuje da isto sam obezbedi, jer to može biti razlog da pogranične vlasti ne dozvole dalje putovanje ili da Putnik mora sam platiti značajne troškove eventualnog lečenja. U skladu sa odredbama Zakonu o turizmu, Organizator ima depozit u visini od 2000,00 eura i garanciju putovanja za kategoriju licence A u visini od 250.000,00 eura, kojom se za slučaj A) insolventnosti Organizatora putovanja obezbeđuju: 1. troškovi nužnog smeštaja, ishrane i povratka Putnika sa putovanja u mesto polaska u zemlji i inostranstvu, 2. potraživanja uplaćenih sredstava Putnika po osnovu Ugovora o turističkom putovanju, koje Organizator putovanja nije realizovao, 3. potraživanja uplaćenih sredstava Putnika u slučaju otkaza putovanja od strane Putnika, u skladu sa Opštim uslovima putovanja, 4. Potraživanja razlike između uplaćenih sredstava po osnovu Ugovora o turističkom putovanju i sredstava sniženih srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih Programom putovanja i za slučaj; B) naknade štete obezbeđuje naknada štete, koja se prouzrokuje Putniku neispunjenjem, delimičnim ispunjenjem ili neurednim ispunjenjem obaveza Organizatora putovanja, koje su određene Opštim uslovima i Programom putovanja: 1. za potraživanje uplaćenih sredstava Putnika po osnovu Ugovora o turističkom putovanju koje Organizator putovanja nije realizovao i 2. za potraživanje razlike između uplaćenih sredstava po osnovu Ugovora o turističkom putovanju i sredstava sniženih srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih Programom putovanja. Period pokrića Garancije putovanja je od datuma njenog izdavanja pa do završetka turističkog putovanja, odnosno do povratka Putnika na ugovoreno odredište. Garancija po Ugovoru o zastupanju u osiguranju od 13.11.2020. zaključenog sa ugovaračem osiguranja Akcionarsko društvo za osiguranje Globos osiguranje a.d.o Beograd, ul. Bul. Mihajla Pupina 165d, Polisa broj IM-0008752 od 11.10.2021. godine važi od 01.10.2021 do 01.10.2022.godine. Garancija putovanja se aktivira bez odlaganja, odnosno u roku od 14 dana od dana nastanka osiguranog slučaja.
(Putnik svoja prava za naknadu štete ostvaruje na osnovu pravosnanţne i izvršne sudske presude, odnosno, odluke Arbitražnog suda ili drugog vansudskog rešenja potrošačkog spora, u skladu sa ovim Opštim uslovima i Opštim uslovima YUTE.)